ALLMÄNT
Med genomförd beställning godkänner du våra köpvillkor samt att ditt namn och personuppgifter registreras i vårt kundregister. Eco Design Sweden AB reserverar sig för eventuella fel i informationen om produkterna samt i texter. Eco Design Sweden AB garanterar inte att bilderna som presenterar produkterna, exakt återger produkternas verkliga utseende beroende på olika färgåtergivning på datorer och skärmar. Eco Design Sweden AB förbehåller sig rätten till ändringar i priser, villkor och i övrig information utan föregående avisering.
PRIS
Alla priser är i svenska kronor inklusive moms, 25%. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.
BETALNING
När du köper ett smycke hos Eco Design Sweden AB kan du använda Swish samt Klarna för en trygg och enkel betalning. Med Klarna kan du betala med VISA, MasterCard, American Express samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).
KÖPVILLKOR
Byte är godkänt inom 10 dagar och gäller enbart på lagerförda varor som är oanvända och returnerade i originalförpackning. Ingen bytesrätt, returrätt eller öppet köp gäller för specialbeställda varor och ringar. Detta innebär att ringar som är graverade eller ändrade i storlek för att passa, ej kan returneras eller bytas.
LEVERANS & LEVERANSTID
Beräknad leverans är 2-8 arbetsdagar på färdiga smycken som finns i lager samt 6-8 veckor på ringar och ca 10 veckor på specialbeställningar från att din betalning genomförts och registrerats av oss. Detta kan variera något, vi meddelar dig då via e-post.
De flesta paket går iväg mellan torsdag och lördag. Fraktkostnaden är 85 kr, fraktfritt över 1500 kr. Paketen skickas spårbart och försäkrat via posten. OBS! Det är viktigt att fylla i rätt namn och adress då detta inte går att ändra i efterhand om du inte får ut ditt paket.
Du kan också hämta din order genom att besöka fysisk butik i Åhus under ordinarie öppettider. Detta skall ske inom en vecka efter placerat köp, efter detta kan vi ej garantera att din vara finns kvar i lager. Viss väntetid kan förekomma i ett sådant fall då ett nytt smycke kan komma att behöva hinna tillverkas.
Vid andra önskemål vänligen kontakta oss via e-post: sarah @ guldsmide.se eller telefon: 070-4804992.
ÅNGERRÄTT
Du har som köpare 14 dagar att ångra ditt köp genom att meddela det till sarah @ guldsmide.se där vi ger instruktioner om hur retur skall ske. Ångerrätten gäller från dagen då varan tagits emot. Observera att ej uthämtad vara inte räknas som ånger, och denna debiteras med ej återbetalningsbar administrativ avgift på 150 kr. Beställaren står även för de extra portokostaderna.
Vid retur: Varan måste vara oanvänd och returneras i originalförpackningen utan synlig åverkan. Det ska då sändas ut som REK, dvs försäkrat och spårbart via posten. Detta är viktigt att följa! Återbetalning sker vanligen inom 14 dagar, köparen står för ordinarie samt returfrakt. Vissa smycken specialtillverkas på beställning och omfattas därför inte av ångerrätten enligt paragraf 11.
”Undantag från ångerrätten 11.3 §"
Ångerrätt gäller inte för avtal som:
* avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,
* avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka och som kan inträffa under ångerfristen,
* avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,”
Det kan gälla t ex storleksändrade ringar eller smycken med gravyr. Om ångerrätt inte gäller framgår det tydligt innan du godkänner din beställning. Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten om du inte hämtar ut ett paket eller att inte tar emot din leverans.
Läs om distansförsäljning på www.konsumentverket.se Dina pengar återbetalas inom 30 dagar.
Obs! Maila eller ring oss innan du sänder tillbaka din retur:
sarah @ guldsmide.se
070-480 49 92
REKLAMATION
Om du ser att din vara är skadad har du rätt att reklamera och ersätts för eventuella kostnader (returfrakt) vid godkänd reklamation. Reklamationer och transportskador ska meddelas så snart de upptäcks till: sarah @ guldsmide.se. Det är viktigt att du fotar emballaget för att vidare dokumentera skadan till postnord. Detta ska sedan skickas som postens REK, väl packat och alltså försäkrat, annars gäller inte dessa villkor.
Reklamationer skickas till:
Eco Design Sweden AB
Köpmannagatan 33
296 31 Åhus
Du är välkommen att kontakta Eco Design Sweden AB vid eventuella frågor.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att återta felaktiga beställningar.
BILDER
Alla bilder skall ses som illustrationer och kan inte garanteras exakt återge varornas utseende, färg eller storlek. Hur färger på t ex ädelstenar ser ut kan skilja sig åt mellan telefon, dator eller surfplatta, beroende på bl a skärmens upplösning, färgåtergivning etc.
UPPHOVSRÄTT
Allt innehåll på den här webbplatsen är upphovsrättsskyddat och tillhör Eco Design Sweden AB. OBS! Bilder får ej användas utan Eco Design Sweden AB:s godkännande.